امکانات 


- سایت دبیرستان شامل 10 عدد کامپیوتر ALLINONEاست که جدیدترین تولید شرکت معتبر تولید کننده لب تاپ است .
- یک سایت مجهز به 8 کامپیوتر هم برای آموزش های خاص مانند المپیاد روبوکاپ , روباتیک و . . . فراهم شده است .
- کل شبکه مدرسه در دو حوزه اداری و دانش اموزی به صورت wireless  است و دسترسی اینترنت به صورت شبانه روزی برای تمامی کاربران فراهم است .
- مدیریت استفاده از اینترنت و منابع نرف افزاری مدرسه توسط سرورهای بخش  IT  است .
- امکان استفاده از اینترنت در دفتر دبیران
- تابلوی اعلانات الکترونیکی برای نمایش اطلاعیه ها , گزارش ها و فعالیتهای .
نرم افزار آمادگی جهت ازمون ورودی دبیرستان انرژی اتمی : این نرم افزار یک بانک سوال کامل از ازمونهای ورودی دبیرستان می باشد و امکان برگزاری آزمونهای ازمایشی را داراست ضمناً امکان تخمین رتبه نیز دارد . 

نمونه تولیدات نرم افزاری واحد It

نرم افزار نظام دو کارنامه ای
نرم افزاري براي رصد دانش آموزان و دبيران ، متناسب با ضوابط آموزش و پروش و ويژگيهاي بومي يك مدرسه
این نرم افزار توانایی رصد وضعیت آزمونهای تشریحی را در مدرسه دارا می باشد . همچنین با این نرم افزار می توان محتوای آموزشی مدرسه را کنترل کرد و از سختگیری و سهلگیری دبیران جلوگیری به عمل آورد .
با ارائه 5 نوبت کارنامه آموزشی و پرورشی هماهنگ  با سیستم اصلی مدارس در مقطع دبیرستان ، نظامی را تحت عنوان نظام دوکارنامه ای به وجود می آورد.
 
نرم افزار ابزار معاون
نرم افزاري اتوماسيون جهت فعاليتهاي  معاونت اجرائي ، آموزش و پشتيباني مدارس .
نرم افزار ابزار معاون در تمامی مقاطع قابل استفاده بوده و در جهت رفع نیاز های معاون و مسئول امور دفتری و اپراتور کامپیوتر مدارس طراحی شده است .
 
نرم افزار مسئول پایه
نرم افزاري انعطاف پذير براي مشاوران پايه جهت صدور هر نوع كارنامه با معيار 20 و 100 براي هر زمان
نرم افزار مسئول پایه مختص  مقطع متوسطه و دوره پیش دانشگاهی بوده و در جهت رفع نیازها و مشکلات مسئول پایه در اداره و کنترل وضعیت درسی دانش آموزان مفید  میباشد .
 
نرم افزار کتابدار
نرم افزار داد و ستد و گزارش دهي كتابخانه مدارس .
نرم افزار کتابدار جهت مکانیزه کردن عملیات کتابداری ( کتاب  ، سی دی  و تحقیق ) از جمله ثبت و ضبط کتابها ، سرویس امانت به دانش آموزان و دبیران و تهیه گزارش به مدیران با جزئیات کامل ، صدور کارت کتابخانه و برگه دان و ... در مدارس می باشد .
 
نرم افزار تخمینگر
نرم افزار مشاوره كامپيوتري مدارس
تخمین رتبه و تراز دانشگاههای سراسری و آزاد و مقایسه با میانگین تراز در کنکور سال هاي قبل
 
نرم افزار حکمت
نرم افزاری شامل بیش از 7000 جمله از بزرگان ایران و جهان در 140 موضوع از 400 صاحب سخن از جمله تمامی جملات قصار حضرت علی (ع) در نهج البلاغه ، بصورت جستجوی موضوعی یا برحسب صاحب سخن و یا حتی بر حسب کلمات که جهت استخراج جملات مرتبط با سخنرانی ها یا کلاسهای مشاوره توصیه می گردد .
همچنین امکان چاپ جملات استخراج شده به صورت کلی جهت استفاده در موارد فوق و یا بصورت تک جمله  جهت نصب در تابلوی اعلانات را دارا می باشد . 



لابراتوار زبان با 36 میز مجهز به واکمن ، هدست و امکانات مورد نیاز جهت Speakingو همچنین یک دستگاه Lcdو ویدئو پرزکتور جهت نمایش فیلم ، با برگزاری هفتگی و مستمر کلاس های آموزش زبان جهت اعطای مدرک تافل در انتهای سال سوم دبیرستان فعالیت می کند .




واحد پژوهش علاوه بر منابع و مشاوره، داراي يك ميز لابراتوار الكترونيك است كه شامل امكانات زير است: ‏
ـ دستگاه اندازهگيري كميتهاي الكتريكي ‏
ـ منبع تغذيه مستقيم و متناوب ‏
ـ لوازم هويهكاري
دانشآموزان براي اجراي آزمايشهاي الكترونيك و كلاسهاي روباتيك و انجام پروژههاي الكترونيكي از ميز ‏لابراتوار الكترونيك استفاده ميكنند. ‏
از آنجا كه دانشآموزان اين دبيرستان در رشتهي رياضي ، فيزيك مشغول تحصيل هستند و براي ورود به بازار ‏كار و شركت در جشنوارهها و مسابقات روباتيك نيازمند  تجربهي عملي هستند اين امكان براي آنها فراهم شده  ‏است.  ‏



آزمايشگاه دبيرستان انرژي اتمي با حداکثر امکانات آزمایشگاهی ، امکانی مناسب جهت آزمایش های دروس فیزیک ، شیمی و زیست شناسی در اختیار دانش آموزان قرار می دهد .
معلم ده دقيقهي ابتدايي را به بحث تئوري پرداخته و باقي ساعت كلاس دانشآموزان به صورت عملي، آزمايشهاي درسي را انجام ميدهند.
امکانات  فراهم شده نيازهاي دانشآموزان براي آزمايشهاي درسي و حتي المپياد را برطرف ميكند.
از تازهترين وسايل موجود در بازار كه براي اين آزمايشگاه تهيه شده ميتوان به: لولههاي اشعه كاتوليك، طيف سنج، كرههاي مغناطيسي معلق و... اشاره كرد.



همچنين بخشهاي ديگر آزمايشگاه عبارتند از:
ـ 3 سري دستگاه پيشرفته مانند لوله های اشعه كاتدیک ، لولههاي گسلر، طيف سنجها
ـ كيت نور ليزر
ـ 3 دستگاه ميكروسكوپ (لوپ)
ـ دستگاه اندازهگيري آنزيمهاي خون مانند چربي، قند، آنزيمهاي كبدي و...
ـ نمایش فیلم های آموزشی جدید در جهت تعمیق هر چه بیشتر مطالب درسی و آزمایشگاهی




جهت حفظ و نشاط و تندرستی دانش‌آموزان دبيرستان ساعات ورزشی خود را در سالنها و استخر مجهز سازمان انرژی اتمی سپری می نمایند .



* استخر شنا با ظرفيت 80 نفر و داراي سونا و جكوزي
* سالن پينگ‌پنگ با 8 ميز
* سالن شطرنج با 16 ميز شطرنج
* سالن چند منظور با امكان ورزش‌هاي فوتسال، واليبال و بسكتبال.
* سالن‌های مجهز بدنسازی ، تکواندو و ژیمناستیک






 

کتابخانه دبیرستان:
تمدن، با خط و کتابت آغاز شده و استمرار یافته است و آینده آن نیز در گرو تکامل این ابزار بزرگ فرهنگی است.کتاب، بهترین رابط میان گذشته و حال، و تنها مونس انسان های اندیشمند است. کتاب،حتی در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری نیز، نه تنهااهمیت خود را از دست نداده، که جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتری یافته است. بی گمان آنان که گام های بلندی در وادی پیشرفت های گوناگون برداشته اند، هرگز باکتاب و کتاب خوانی بیگانه نبوده اند، بلکه مطالعه را، عنصر اصلی و ضروری در زندگیخود می دانسته اند.
درباره جایگاه کتاب و نوشتارهای سازنده، در آموزه های دینی سخنان گهرباری وجود دارد. پیامبر اعظم (ص) فرمودند: «هرگاه مؤمن پس از مرگ خویش، تنها برگ کاغذی را که بر روی آن دانش نگاشته باشد از خود به جایگذارد، آن ورقه در روز قیامت، پوششی میان او و آتش خواهد بود...». امام صادق(ع)نيز فرمودند: «بنویس و علم خویش را میان برادران ایمانی خویش منتشر کن. پس چون مُردی، کتاب هایت را فرزندانت ارث برند. همانا زمانی بر مردم خواهد آمد که جز با کتاب های خویش، با چیزی انس نمی گیرند».
کتابخانه ها و مراکز اطلاع رساني چه اهميتي در توسعه پژوهش دارند؟
کتابخانه ها و مراکز اطلاع رساني به عنوان مراکز اصلي گردآوري و سازماندهي منابع اطلاعاتي ابزار لازم را براي پژوهشگران و توسعه پژوهش فراهم مي کنند. از آن جا که هيچ پژوهشي نمي تواند بدون برقراري پيوند با پيشينه پژوهشي در حوزه موضوعي خود موفق باشد، دسترسي به منابع اطلاعاتي روزآمد يکي از مهم ترين نيازهاي پژوهشگران است. همه پژوهشگران نيازمند آگاهي از فعاليت هايي هستند که قبلا در حوزه پژوهشي آنان اتفاق افتاده و يا در زمان حال در جريان است. اين آگاهي از طريق دسترسي به منابع اطلاعاتي ميسر مي شود. معمولا يافته هاي ساير پژوهشگران از طريق مجله هاي علمي، کتاب ها، سايت هاي اينترنتي و پايگاه هاي اطلاعاتي منتشر مي شود. کتابداران و متخصصان اطلاع رساني متولي گردآوري و سازماندهي اين اطلاعات هستند و نتايج پژوهش هاي قبلي را در اختيار پژوهشگران قرار مي دهند.
 

افتتاح كتابخانه جديد دبيرستان انرژي اتمي
کتابخانه هر مركز آموزشي به عنوان قلب آن مركز محسوب می گردد
کتابخانه به عنوان مرکزی با هدف تامین نیازهای مطالعاتی و فکری و اطلاع رسانی به دانش آموزان ، اساتید و پرسنل ایجاد شده و جایگاهی مناسب جهت حفظ آثار مکتوب و غیر مکتوب می باشد که در مسیر و ترقی جامعه گام بر می دارد.
بخش امانت : 
در این سیستم تمامی مراحل کار اعم از ورود اطلاعات ، آماده سازی ، چاپ کلیه برچسبها ، بارکد گذاری ، گزارش گیری ، امانت و بازگشت منابع توسط نرم افزار کتابداری انجام می شود .
شرایط عضویت :
تمامي دانش آموزان بعد از ثبت نام نهايي در كتابخانه دبيرستان عضو شده و كارت عضويت براي آنها صادر مي گردد. 
نکته :  کتاب فقط به صاحب کارت عضویت به مدت یک هفته امانت داده می شود و در صورت نیاز یک هفته دیگر تمدید می گردد . مدت اعتبار کارت عضویت نیز از تاریخ صدور تا پایان فارغ التحصیلی می باشد .
تغییر و تحولات اخیر کتابخانه:
 سیستم كتابخانه دبيرستان انرژي اتمي از آبان ماه سال 1390(سال جهاد اقتصادي)  شاهد تغییر و تحولات گسترده ای بود كه در ذيل برخي از آنها به سمع و نظرتان خواهد رسيد:
1. تغییر سیستم کتابخانه از مخزن بسته به مخزن باز. در سیستم مخزن باز ، دانش آموز مي تواند به 2 طريق از مخزن استفاده نمايد:
1-1 دانش آموز می تواند وارد مخزن کتابها شود و پس از مشاهده کتابهای گوناگون ، کتاب مورد نظر خود را انتخاب نمايد.
2-1 دانش آموز مي تواند از سیستم جستجوی کامپیوتری كه در سالن مطالعه فعال مي باشد برای جستجو در موضوعات و عناوین مختلف  استفاده نمايد.
2. تجهیزکامل سالن مطالعه.
3. انجام فعالیتهایی برای ایجاد محیطی دلپذیرتر در كتابخانه.



محور فعالیت های کتابخانه دبیرستان انرژی اتمی
اولین و مهمترین حوزه ای ما در کتابخانه ,بحث مطالعه وتحقیق های دانش آموزان است . ما در این فعالیت که اتفاقا بسیار مورد توجه شورای دبیرستان و مدیریت مجموعه نیز می باشد به دانش آموزان می آموزیم که چگونه یک تحقیق خوب در حد مقالات دانشگاهی بنویسند یعنی از ابتدای کار که انتخاب موضوع می باشد تا خروجی کار که یک تحقیق کامل با منابع و پیوست ها می باشد یک مشاور و یک استاد راهنما دانش آموز را همراهی می نماید ودر نهایت به این تحقیقات امتیاز لازم داده شده و در کارنامه فرهنگی ثبت و ضبط می شود.



70 درصد این پژوهش ها در زمینه های فرهنگی و 30 درصد علمی و فن آوری است که برترین آنها در مسابقات مطالعه و تحقیق آموزش و پرورش و جشنواره خوارزمی ارائه می شود  .بقیه فعالیت های کتابخانه به اختصار به شرح زیر می باشد:

مسابقه کتابخوانی:که معمولا سه نوبت مسابقه کتابخوانی در سال برگزار میشود که دو نوبت از کتاب شهید استاد مطهری و یک نوبت از وصیت نامه سیاسی و الهی امام می باشد.
نمایشگاه cd  کتاب و . . .    : به مناسبت های مختلف (محرم ، هفته کتاب و ..) این نمایشگاه را از محصولات فرهنگی جدید برای دانش آموزان توسط واحد فرهنگی برگزار می شود.
مطالعه توفیقی : یک سری کتاب های مفید به پیشنهاد مشاوران هر پایه به تعداد یک کلاس تهیه و درکتابخانه نگهداری می شود و در زمان های غیبت معلم و یا زنگ آزاد دانش آموزان از این کتاب ها استفاده می شود.
بانک نرم افزار:جدیدترین نرم افزارهای موردنیازدانش آموزان درکتابخانه موجودمیباشدودرصورت نیاز دانش آموزان برای آنها تکثیر می شود . مطالعه روزنامه : جهت ارتقای سطح بینش سیاسی و اجتماعی دانش آموزان ، ابتدای هر سال با نظر سنجی از دانش آموزان تعدادی روزنامه تهیه و در کتابخانه قرار می گیرد در نهایت این روزنامهها آرشیو می شوند و هر دو ماه یک بار مسابقه ای از موضوعات اصلی روزنامه ها برگزار می گردد که در کارنامه فرهنگی هم موثر است.
مجلات مفید:مجلات مورد نیاز و مفید برای دانش آموزان تهیه و در قفسه های مخصوصی قرار می گیرد.





مجهز به سیستم  searcher و نرم افزار کتابدار

و در نهایت یکی از طرح هایی که امسال انجام شد و الحمدلله خوب هم بود طرح کتاب های اهدایی به کتابخانه بود که با مشارکت دانش آموزان و خانواده هایشان حدود 300 جلد کتاب به کتابخانه اهدا گردید